19 maj, 2010

nerver

åh, vad nervös jag är nu. det är alltid samma sak när jag ska resa någonstans. när jag skulle flyga hit till tyskland mådde jag så illa att jag trodde att jag skulle svimma. och när jag äntligen kom fram kunde jag knappt äta på en vecka. hoppas att det inte blir samma sak imorgon. det är inte själva flygandet jag är nervös för (flygplan är ju väldigt säkra) utan allt annat. men jag försöker hålla mig sysselsatt så att jag inte hinner tänka på det. packa, städa, plocka, diska, läsa - allt för att inte börja fundera på hur pinsamt det vore på en skala från 1-10 att spy på flyget...och så försöker jag framkalla bilder i mitt huvud på palmer, pooler, turkost vatten och långa sandstränder. tror redan att det känns lite bättre. jo, det gör det nog.

2 kommentarer :

Creative Momone sa...

Det är ju nog bra att ha nerver, tänk vad tråkigt livet skulle vara om inget skulle kännas spännande och nervöst! Ni far ju hela "familjen" nu så det kommer nog att gå bra ska du se, hoppas du kan sova gott. <3

Rutinerad spyare/Erika sa...

äh, ja ha spytt på planet i flera timmar. Jobbigt är det ju, men måst man så måst man :D