02 juni, 2010

confusion/ exhaustion































hej, nu är jag tillbaka! det blev en lång, men välbehövlig bloggpaus. jag har inte samlat mig tillräckligt för en summering av resan ännu, men det kommer så småningom. troligtvis när jag fått mina bilder framkallade (de ovan är tagna med digikameran). tills dess kan jag säga att fort myers var mysigt, hett (kan inte betona det starkt nog) och nästan precis som jag hade tänkt mig det. väldigt amerikanskt. diners, vidsträckta stränder, alligatorer, pensionärer, solbruna människor så långt ögat nådde och en jäkla massa bilar. har lite svårt att fatta att jag sitter i min lägenhet i düsseldorf nu när jag för bara 12 timmar sedan befann mig i ett soligt florida. i och för sig har jag svårt att ta till mig något överhuvudtaget just nu eftersom jag inte har sovit i natt. jag kan aldrig sova på flygplan. måste försöka hålla mig vaken åtminstone tills klockan 8 ikväll så att jag kommer in i den vanliga rytmen så snabbt som möjligt igen. vad annat då? jag har inte shoppat så mycket, men ändå har jag slösat en hel del pengar. jag har inte blivit det minsta brun trots att jag varit ute i solen flera timmar varje dag (men lite fräknar har jag fått). och jag älskar fortfarande USA. de flesta jag känner som varit till USA har blivit besvikna på landet, men jag gillar det. det må vara lite skitigt och fake, men hellre det än personlighetslösa finland. nu ska jag packa upp och sedan packa om. åker till just finland i övermorgon faktiskt. vi hörs när jag är mer mig själv.

Inga kommentarer :