03 juni, 2010

nothing to wear

screw this country! jag gick motvilligt till stan för en stund sedan och så var allt stängt. efter lite googlande fick jag reda på att man firar corpus christi idag - kristi kropps och blods högtid. wtf? om ni tycker DET låter flummigt så läs då den här beskrivningen: "en katolsk högtid som firar det som katolska kyrkan lär är Kristi verkliga närvaro i den heliga Eukaristin (nattvarden)". det är ungefär det mest meningslösa jag hört i hela mitt liv. och nu blir jag tvungen att hitta något att ha på mig från min redan existerande garderob (som består till 90% av hoodies, t-shirts och jackor). score!

3 kommentarer :

Creative Momone sa...

Ja jieesus! Allt kan man fir å, bara e heiter na vakärt. ;)
Ja tror ju no bestämt att e finns ein å annan kläning i garderoben denn, du har bara int sökt odentlit. Å vem seir att man int kan ha batik på en studentfest? Int behöver ju alla ha siden å paljetter.
Mamsen

Unknown sa...

nope, jag har absolut ingenting. ha kolla ungefär 10 gånger idag och det finns nada. om du sku si hur batikklänningen ser ut så sku du se att de int går att ha den på fest. den ser ut som ett tält typ.

Creative Momone sa...

Kanske tältet passar din mor, om e ett sjupersonerstält vill säg? ;)