09 oktober, 2012

mina favoritskådespelerskor


michelle williams
min absoluta favorit någonsin. hennes sympatiska personlighet totalt lyser genom skärmen. och så bara råkar hon ha världshistoriens finaste hår också.
se: blue valentine


carey mulligan
älskar britter. och carey är både britt och talangfull! jackpot.
se: an education


juno temple
en relativt ny bekantskap. gillar henne trots att jag bara sett henne i riktigt bitchiga roller.
se: cracks


ellen page
för hennes komiska timing och förmåga att spela spritt språngande galen (hard candy). tycker att det är svinroligt att hon kallas 'the tiny canadian'.
se: whip it


audrey hepburn 
blir totalt hänförd av henne. klass och elegans personifierad. plus att hon hade humor!
se: how to steal a million


julianne moore
hej, jag är 50+!
se: far from heaven


helena bonham carter
finns det någon roll den här människan inte klarar av?
se: sweeney todd


natalie portman 
ett geni. på riktigt alltså. men också som skådis.
se: black swan

bubblare: greta gerwig, keira knightley, kirsten dunst, winona ryder, mia farrow, anna karina, tilda swinton, kate winslet, mélanie laurent, audrey tautou, emma stone, diane kruger.

skådespelerskor som av någon anledning irriterar mig: sandra bullock, anne hathaway, katherine heigl.

ps! den manliga motsvarigheten till den här listan är på kommande.

1 kommentar :

Jannica sa...

Fantastiskt! I dina filmlistor finns alltid en hel del filmer/skådisar jag är bekant med och äääälskar. De som itne finns med brukar jag kolla upp och se, och ääääälska dem efteråt !

Kort och gott: fortsätt med listorna!! kram