14 februari, 2014

kvinnor, kvinnor, kvinnor

det har visat sig att mitt löfte att läsa mest kvinnliga författare i år är väldigt enkelt att hålla. löjligt enkelt. det finns typ inga manliga författare som jag är intresserad av just nu. däremot finns det massor av kvinnor som skrivit grejer jag vill läsa. expeditionen av bea uusma, egenmäktigt förfarande av lena andersson, tuula karjalainens bok om tove jansson, alltings början av karolina ramqvist, the goldfinch av donna tartt (jag vet, det är duh-varning på alla dessa böcker) är bara några exempel. 
var till biblioteket idag och lånade klassikern kallocain, eftersom jag aldrig läst den, och maken av gun-britt sundström. ska ta mig an dem så fort jag läst klart room. kvinnor så långt ögat kan nå! det gör mig glad. lånade också jag vill ju vara fri, boken om lena nyman, åt mamma och hoppas att jag också hinner läsa den.

Inga kommentarer :