07 mars, 2014

ordkaskad

från john updikes child's calendar. illustrerad av nancy ekholm burkert.
herregud, vad jag inte har koll på dagarna just nu. jag hade kunnat svära på att det var tisdag igår. men så är det så grått ute också att det kvittar vilken dag det är. inte för att jag bryr mig särskilt mycket om vädret, det kan man ändå inte göra något åt.
gah, känns som om jag varken vet ut eller in dessa dagar. kan inte fatta beslut. kan inte förmå mig att göra något, skjuter upp alla sysslor (som visserligen är få) och hoppas på ork nästa dag. kollar på musikaler för att muntra upp mig själv, men blir på lika dåligt humör så fort eftertexterna börjar rulla. har ingen orsak till det egentligen, det är alltid bara småsaker. jag kommer inte på något att laga till mat, är inte sugen på något heller, badrummet är smutsigt, håret är smutsigt, jag kan inte koncentrera mig på att läsa fastän boken är bra...småsaker som sagt.
kanske är det någon slags cabin fever. kanske borde jag gå ut mer. men ut orkar man ju inte gå. folk är så himla stressande och knuffar och suckar och går långsamt och tar upp hela gatan. 
jaja, trevlig helg på er!

Inga kommentarer :