24 juni, 2014

Being weird around the house


Nu har jag gjort yoga varje dag (utom två ynka dagar när jag inte hade lust) i nästan tre månader. Jag gör korta pass varje dag istället för att göra långa pass några gånger i veckan. Några-gånger-i-veckan-grejen funkar inte för mig.


Jag önskar att jag kunde säga att yogan blivit en naturlig del av min vardag, typ som att borsta tänderna (dåligt exempel, eftersom det är det tråkigaste jag vet), men jag är inte riktigt där ännu. Men det känns aldrig överväldigande och jag hatar det aldrig. När jag väl kommit igång är det skönt och jag mår alltid bättre efteråt.


Några förändringar jag märkt i kroppen är att jag inte längre har lika ont i ländryggen och förstås att jag blivit mycket smidigare, vigare och starkare. Med jämna mellanrum får jag dock ont i axlarna (alltid en åt gången), vilket jag antar beror på att jag slarvar med någon position.

De här bilderna började med att jag skulle ta helt vanliga bilder på mina skor, men det urartade ganska snabbt. Jag har så himla mycket energi på dagarna och hoppar runt som en annan sexåring. Detta gör mig till en utmärkt katt- och barnunderhållare. Synd att jag så sällan får användning för det.

In other news: har sett klart säsong två av Orange Is the New Black och håller med de flesta andra om att den var bättre än säsong ett. Och slutet! Bäst! Ska nu börja se på Bron/Broen, eftersom jag behöver en ny serie att sträcktitta på. Och den ska ju vara rätt bra, eller?

Inga kommentarer :