27 juni, 2014

Sommarlistan


Var spenderar du din sommar?
Hemma i Jakobstad. Kanske åker över en sväng till Åland i augusti.

Vad har du för förväntningar på sommaren 2014?
Mina förväntningar ligger på en väldigt basal nivå nuförtiden - jag hoppas bara på att få må någorlunda bra.

En regnig dag...
Kollar jag på gamla musikaler från sextiotalet i sängen, sträckläser en bok eller passar på att gå på en promenad när det inte är några andra människor ute.

Föredrar du en noga planerad eller spontan semester?
Föredrar att ha en planerad grund att stå på, men med möjligheter att vara spontan när man känner för det. 

Beskriv din sommaroutfit med tre ord:
Lager, löst, bekvämt.

Bästa stället att dansa tills solen går upp?
Någonstans där jag inte behöver befinna mig. Jag gillar inte att dansa.

Tre saker du klarar dig utan i sommar:
Myggbett, att steka i solen och kalla havsbad.

Sommarplåga du älskar:
Någon sådan finns inte.

Sommarplåga du önskar aldrig gjorts:
Alla? Speciellt alla svenska sommarplågor.

Vem spenderar du helst din sommar med?
Med dem som jag spenderar resten av året med förstås. 

Stadsweekend eller skärgårdsmys?
Det blir ju lite blandat med tanke på var jag bor.

Bloggar du kommer att följa:
De vanliga. Kollar dock denna mer frekvent än vanligt eftersom hon befinner sig i USA och skriver så otroligt roligt om det.

Dina bästa budgettips för en fulländad sommar?
Cykla, ät mycket grönsaker (eftersom de är i säsong nu), gå till bibban, åk på båtutflykt. 

Inga kommentarer :