11 februari, 2009

it beats me every time
















imorgon får vi läslov. känns som om tiden gått jättesnabbt och otroligt långsamt samtidigt. om jag funderar ordentligt på hur mycket jag har hunnit med sedan 2005 då jag slutade högstadiet så har tiden sniglat sig fram. om jag endast tänker på de år jag gått i gymnasiet i petalax så har tiden flugit förbi! kör nog på alternativ två tror jag. mitt sista skolarbete innan läslovet blev hörförståelsen i franska. den kunde ha gått bättre. önskar verkligen att jag kunde franska flytande (och inte bara tomma fraser). mamma insisterar på att jag ska vara med på abi-dagen. jag insisterar ännu mer på att inte åka (fast mest inombords). fast egentligen borde jag bryta mitt mönster och visa mig mer på offentliga tillställningar. men de gör mig nervös. gillar varken bal, julfest, skolavslutning eller någon annan tillställning. hur lite jag än vill erkänna det så gillar jag rutiner. fast inte för mycket. bara i en lagom dos. snart är det alla hjärtans dag förresten. jag tycker att det är en av de löjligaste dagarna som finns. (och jag inser ju nu när jag skriver det här att alla kommer att uppfatta den kommentaren som bitter. bara för att jag inte har en pojkvän. men nu råkar det vara så att om jag hade en pojkvän skulle jag verkligen inte behöva en särskild dag för att visa uppskattning!) det var allt. allt i ett enda stökigt inlägg. förresten! jag tycker att bilden ovan är det finaste jag sett idag.

Inga kommentarer :