09 februari, 2009

vi har i allafall tur med vädret

skolan är i princip tömd på folk idag. efter maten försvann alla snabbare än man hann blinka. själv har jag precis varit hos en yrkesvalspsykolog och sitter strandsatt i skolan tills klockan tre. psykologen et moi kom inte fram till mycket. tyvärr. jag betonade att jag gärna vill jobba med media och kultur i framtiden, vilket han ignorerade. sedan råkade jag nämna att jag också är intresserad av språk och då blev det fart på honom! de återstående 50 minuterna babblade han på om jobb som översättare och tolk och språklärare, något som visserligen inte är uteslutet, men som inte är mitt förstahandsval. bortkastad tid med andra ord. dessutom kände jag mig lite obekväm när han berättade om sina allergier och sin svågers syster eller vad det nu var. nice.

2 kommentarer :

Anonym sa...

Men vafan! Ja som hadd trodd att han sku va my salvation men tydligen lika värdelös som all ar.

Anonym sa...

ja, ja e faktist väldit besviken...men e kan ju va att an int va så påläst på just he område som ja e intressera åv men kan mäir om annat. me täjde stövlor som han hadd på se kan man ju tänk se att an int e så insatt i mode. haha.