31 mars, 2009

beat

den här dagen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. jag hade mest tänkt ta det lugnt och ladda inför imorgon (börjar redan 7! omänskligt!) men så blev det inte. för några dagar sedan blev mamma biten av vår hund (han är väldigt snäll annars, jag lovar. men han är 12 år och senil och glömde vad han hade gjort 10 sekunder efter han gjort det.) och har nu problem med handen. eftersom det inte blivit bättre var hon tvungen att åka till hälsovårdscentralen först och sedan till sjukhuset. och jag följde med henne ovetande om att det skulle ta hela dagen. så jag har just kommit hem efter att ha suttit med gnälliga människor i väntrum i timtal. fast det är ju inte mig det är synd om. stackars mamma får dela rum med en sur kärring som kollar på finsk tv. hoppas hon får komma hem imorgon.

Inga kommentarer :