15 mars, 2009

oh it's a dull life



-

igår var en riktig helyllefamiljedag. den spenderades hos mommo och moffa i jakobstad och hos kusinerna i larsmo. vi åt mat, bakade paj och kollade på film. när vi kom hem var det dags för melodifestivalen. men då kände jag att det räckte med familjetramset för en dag. det blev liksom lite för mycket (fast jag tror inte att jag skulle ha sett på melodifestivalen även om omständigheterna varit annorlunda. mest för att musiken får mig att vilja hoppa från ett stup.) efter att ha hört vem vinnaren blev i år måste man ju fråga sig om sverige vill förlora eurovision? opera + disco-pop-whatever = not okay! herregud. thank god att jag hade min ipod nära till hands och kunde dränka schlagern med yeah yeah yeahs. ovan kan ni lyssna på min favoritlåt från nyaste skivan.

Inga kommentarer :