17 juni, 2009

freedom

imorgon är det min sista dag på jobbet, och sedan har jag sommarlov! en och en halv månad av sol (förhoppningsvis), shopping (definitivt) och allmänt hanging out (dåligt uttryckt). och så är det ju midsommar också. vad in god's name ska man göra då? jag tror inte jag har uppmärksammat denna högtid, vars enda syfte verkar vara att verka som orsak för folk att dricka, på flera år. känner mig lite out of the loop*. vad...gör man liksom? borde jag känna en oerhörd lust att åka och festa? för det gör jag inte. eller kanske lite. eller nej. men jag känner för att bli full och galen. och det behöver ju inte innebära att man festar. för dricka kan man ju göra ensam. även om det är lite patetiskt. nu ska jag nog lyssna lite på the mars volta och sedan sova så att jag är utvilad min sista daaaaaaaaag. åh, vad jag INTE kommer att sakna jobbet.


*out of the loop
not part of a group that is kept up-to-date with information about something

Inga kommentarer :