15 augusti, 2009

guten tag

ah, det är hur fint väder som helst här idag. ska nog gå en runda på stan snart. men först måste jag vänta på att peter kommer från supermarketen med min mat (lyxigt värre att inte ens behöva handla mat själv, haha) och hänger upp min spegel i hallen. ikväll ska några kompisar till peter och camilla ha fest och jag är också bjuden. vet dock inte hur pass peppad jag är på att hänga med 30-plussare hela kvällen (de som håller i festen var 50+ btw). är ganska knackered och skulle helst vilja ta det lugnt. kanske kolla på film, laga mat, städa lite och öva på min tyska (har fått en cd och bok med stycken, grammatik och ordlistor att öva på innan min riktiga tyskakurs börjar). men vi får väl se. jag kan aldrig säga nej till folk så snart sitter jag väl ändå där och smilar inställsamt och sneglar på klockan (positiv inställning).

Inga kommentarer :