30 augusti, 2009

quiet night

kom precis hem från en middag hos min värdfamilj. är MÄTT och pinsamt nog lite halvvinglig. min alkoholtolerans ligger på samma nivå som hos en sexåring ungefär. trevligt hade vi i allafall! kvällens gulligaste var när lilla j åt pasta och hade pesto i hela ansiktet. imorgon är det nya tag! på onsdag kommer en reparatör och fixar mitt batteri i köket, på fredag kommer en ny städerska (till värdfamiljen, inte till mig förstås). den gamla städerskan fick en hjärtattack (don't worry, she's oooookay). på lördag ska jag på sightseeing i düsseldorf med au pairerna. mycket mer än så blir det nog inte. ska ju hinna plugga lite tyska också. veckan därpå börjar nämligen tyskalektionerna. eftersom det är en fortsättningskurs förväntas jag kunna grunderna redan. det går väl sådär. jag lär mig några nya ord per dag (dagens ord: messer, teller, gabel, löffel) och försöker pränta in lite verb och deras temaformer så gott det går. nu ska jag kolla på tv (troligtvis blir det det fördömda spongebob som vanligt) och kanske läsa lite.

1 kommentar :

Anonym sa...

Du verkar ha fullt upp ;),men det är ju bra. Lite andra vanor där tror jag än hemma, menar att vin till maten, eller vad det nu bjöds på, hör till. Man vänjer sig nog...bara det inte blir varje dag. :) Mamsen