06 oktober, 2008

with a little help from my friends

"suck, måndag och skola" tänkte jag idag på morgonen. jag visste inte då att jag inte hade något att oroa mig över för jag skulle inte åka till skolan alls! min mamma övertygade mig att skolka. haha. hon är allt bra ibland. egentligen skulle jag bara på ett kort läkarbesök i stan, men mamma tyckte att vi lika gärna kunde stanna hela dagen och gå i affärer och på café. så det gjorde vi. väldigt mycket roligare än att ha geografi och historia. när jag kom hem gick jag till biblioteket och skulle egentligen bara lämna tillbaka några böcker jag läst ut, men så blev det ju som vanligt inte...jag hittade säkert tio böcker jag velat läsa men nöjde mig med tre. det blev kerstin thorvall, jonas hassen khemiri och en bok som heter "jävla john" (av eva dozzi). haha. hur kan man låta bli att läsa den? har hört om den boken förr och sett den i bibba-hyllan men inte riktigt haft tid att läsa den, men nu så! det ska tydligen vara en fiktiv berättelse om john lennon och 60-talet. works for me. nu ska jag läsa nya elle. hej!

Inga kommentarer :