11 december, 2008

je danse sur les trottoirs


franskaångest. det är vad jag har idag. tar en paus i mitt "frenetiska" läsande inför provet imorgon. fattar ingenting. vad är konjunktiv bra för? kan man inte ha samma form ALLTID? nåja, jag har alltid samma ångest inför franska och sen får jag ändå bra vitsord i slutändan. tack gode gud för att det åtminstone finns
en sak som jag är bra på. för några dagar sedan fick jag reda på vad jag kommer att få i julklapp (eller "fick reda på" är väl fel uttryckt. "snokade" är mera korrekt.) jag är mycket nöjd kan jag säga. och jag hoppas att inte mamma läser det här. får väl fortsätta med mitt läsande om en förtryckt muslim nu. à tout à l'heure.

2 kommentarer :

Anonym sa...

nu blir t.o.m jag nyfiken vad du ska få i julklapp haha! kanske en kamera?.. haha de enda jag ha önskat mej i år e tovade tofflor och en bok!

Unknown sa...

nää, haha int e de nå så stort int. de e no bara nå smågrejer som ja ha önska mig. :D