10 januari, 2009

you talk way too much

jag ursäktar att det här har blivit en filmblogg, men det är det enda jag är intresserad av nuförtiden. det och naturligtvis att john frusciantes nya skiva släpps om 10 dagar! jag är dock oroad av det faktum att skivan fortfarande inte finns i cdon.coms sortiment. man brukar hitta skivor flera månader innan de släpps i vanliga fall...men så har ju cdon försämrats det senaste året. utbudet har blivit sämre och varorna importeras från vem-vem-varifrån och kan kosta tredubbelt mera än vad de brukar göra. till exempel tänkte jag köpa en metric-skiva för några månader sedan men upptäckte att den inte fanns i sortimentet (den fanns förr!). en annan skiva som jag ville ha kostade 57€! (och det har hänt fler gånger än en kan jag påpeka!) fattar inte vad som har hänt, cdon var alltid billigast förr...måste nog hitta något annat ställe att beställa ifrån. för chansen att frusciantes skiva skulle finnas i någon skivaffär i vasa är minimal. nästan obefintlig. I love landet.

ps. håller förresten på att bli galen! är 100 % säker på att jag köpte "requiem for a dream" åt mamma eller pappa till julklapp för något år sedan, men nu finns den ingenstans. och folksen minns inte att de skulle ha sett den! jag som hade så lust att se den nu....

Inga kommentarer :