09 augusti, 2010

ett hej då och höstplaner

har varit hemma i tre dagar nu och mitt gamla rum känns aningen klaustrofobiskt efter att ha bott ensam i en rymlig lägenhet så länge. men snart flyttar syrran ut och då får jag mera plats igen. som det är nu ryms inte ens alla mina kläder in i garderoben. och bokhyllan börjar ge efter för alla böcker som jag trängt dit. jag har planerat en massa saker inför hösten förresten. jag ska ta upp mitt gitarrspelande igen, lära mig sticka, prova på nya recept, öva upp min skolfranska, läsa böcker på finska, börja jogga och en massa annat. hur många av dessa punkter som jag faktiskt kommer att följa får vi ju se...igår träffade jag mina finaste kompisar sofia och linnéa. de flyttar båda två utomlands (den ena mycket längre bort än den andra) till hösten så vi fick säga hej då igen fast vi just träffats. det blir många avsked nu tycker jag. thank god för internet så att man kan hålla kontakten.

Inga kommentarer :