29 augusti, 2010

time for change

eftersom det verkar som om jag kommer att stanna i korsnäs i år så ska jag byta rum här hemma. det jag har nu är minimalt och rymmer inte alla mina saker. jag har dessutom inget skrivbord eller någon slags hård yta överhuvudtaget där jag kan sitta och jobba, vilket resulterat i att jag de senaste veckorna endast använt rummet till att sova i. nu ska jag få mina föräldrars nuvarande sovrum istället. det ska målas, flyttas möbler, sys, byggas, pysslas och främst av allt - slängas en massa saker. har hur mycket krimskrams som helst som jag inte har någon nytta av. det bara står och tar upp onödig plats. i mitt nya rum vill jag att det ska vara mysigt, städat och ljust så att man vill spendera tid där. jag ser verkligen fram emot att börja fixa till det! har en massa idéer! lovar att visa bilder sedan när det är färdigt. det lär nog ta ett tag dock, jag jobbar ganska långsamt...

Inga kommentarer :