19 mars, 2011

resor och fransk mjölk

nästan det enda jag tänker på nuförtiden är att resa bort. till london, paris, san francisco, dublin, new york, berlin - vart som helst! jag tror inte att jag är menad att bo på samma ställe mer än högst ett år i taget. jag vill se nya saker hela tiden. det är synd bara att det är så svårt att genomföra i praktiken. när jag inte tänker på resor tänker jag på hur mycket jag skulle vilja ha en fjällräven kånken, att the strokes nya album snart släpps, att jag kanske har tur och johnny flynn kommer och spelar till finland i sommar och att det är så himla skönt med bar asfalt.




















ps. på tal om att vilja resa bort; igår läste jag ut den magnifika boken '
french milk' av lucy knisley. den handlar om hennes sex veckor långa semester i paris med sin mamma och består av cirka 200 sidor med illustrationer och fotografier från resan. väldigt lättläst och underhållande. men varning; vill man inte till paris innan man läst boken vill man det definitivt efter att man läst den!

Inga kommentarer :