23 mars, 2011

tjugotredje mars





















23:e mars 2009:
jag hade min sista studentskrivning någonsin (franska. det gick sådär) och såg fram emot en paus från skolan och att få jobba istället. jag hade precis tagit kontakt med min framtida värdfamilj i düsseldorf (fast att det verkligen skulle bli av visste jag ju inte då) och dagdrömde jämt och ständigt om att få bo utomlands ett år.

















23:e mars 2010:
det var vårväder i tyskland och jag satt mycket på balkongen och läste i solskenet. just den här dagen var dagen innan mina två bästa kompisar skulle komma och hälsa på mig så jag var väldigt exalterad över det. vi hade fem fina dagar tillsammans och jag saknar dem väldigt mycket just nu.
ps. långt hår hade jag också!

-
23:e mars 2011: idag har vi sprungit hit och dit på stan, varit och bowlat och ätit traditionella finländska maträtter på jobbet. en ganska variationsrik dag med andra ord.

1 kommentar :

Mia sa...

och tänk att de e precis samma väder här nu som de var för ett år sen. för några veckor sen tvivlade jag...men de e ju som sommar herregud!