22 december, 2011

september/oktober/november/december





i september hade vi inskription i vasa och grillfest i nykarleby. vi avslutade vårt allra första grupprojekt med en vernissage i skolan, anni-maria och jag tatuerade oss och så fotograferade jag massor i vackra aspegrens trädgård.





i oktober var jag till kokkola med syrran när hon skulle tatuera sig, fotograferade samma syster i skogen, var på fest hos amanda och anni-maria, spelade in min första cover, såg drive på bio, var till korsnäs på besök och hängde på fredrika med mia och fanny.





i november spelade jag in flera nya covers, firade lillajul med familjen, var på tekväll hemma hos jannica och vinkväll hos ellen. dessutom firades emilia med en fin fest, farsdagen firades med släktkalas och så kämpade jag på med camera obscura hemmavid och kroki i skolan. vid något tillfälle hanns det även med veganskt pepparkaksbak!






i december har jag sett pleppo live med mamma, klippt av mig håret, varit på skolans fina julfest, byggt pepparkakshus, fått världens finaste akustiska gitarr i present, gjort julgodis, varit på glöggkväll hos mia och henkka, spontanfestat med trevliga människor och i allmänhet haft den bästa decembermånaden på länge!

och det var det året det! min enda önskan ifjol var att 2011 skulle bli bättre än 2010 (inte en särskilt svår bedrift visserligen, men ändock) och det blev det ju verkligen. helt ärligt det bästa året på mycket, mycket länge. ser fram emot att se vad 2012 bär med sig! det kommer bli bra känner jag på mig.

Inga kommentarer :