18 maj, 2012

skymningszon

att flytta är mycket roligare i teorin än i praktiken. det är så himla mycket som måste fixas innan man äntligen kan ge sig av. det är poststyrning, adressändring, möbelförsäljning, att säga upp lägenheten, att hitta en ny lägenhet, beställa resa, packa, städa, skaffa svenskt personnummer, skriva kontrakt och säkert en massa annat som jag inte ens orkar tänka på just nu. det största problemet är, som vanligt, pengar. studiestödstiden är slut för det här läsåret och min första lön får jag först i juli. det betyder att jag måste sälja allt som jag bara kan för att ha något att leva på i juni. jag är inte överdrivet fäst vid mina grejer, man kan alltid köpa nya, men det är jobbigt att mejla och posta och gnabbas över fraktkostnader. nåja, om några veckor är det över och då befinner jag mig i ett, förhoppningsvis, soligt stockholm med hela sommaren framför mig.

Inga kommentarer :