18 juli, 2013

pixie pixie

jag klippte håret idag. nu är det kortare än jag någonsin haft det. min inspiration var pixie geldof som ni ser till vänster här ovan. mia farrow och jean seberg fanns också i tankarna. när jag har kort hår och slipper fundera på dåliga hårdagar och frisyrer brukar jag oftast lägga mer tid på smink. just nu är det sextiotal som gäller för mig. jag kollar på en massa tutorials på nätet och försöker hitta det bästa sättet att se 60s ut utan att det blir för maskerad-aktigt. i förra inlägget ser ni en variant. det är i princip samma smink som jag alltid brukar ha fast med ljusare läppar, vit eyeliner under ögat och mera mascara. enkelt fixat.
här gör jag min bästa audrey-pose. jag tror dock inte att audrey hade så här mörka ringar under ögonen. jag skulle kunna skylla det på att jag håller på att bli sjuk och är tröttare än vanligt, men tyvärr är det genetiskt och kroniskt. måste skaffa en bra concealer asap!

Inga kommentarer :