22 augusti, 2013

försvunnen och återfunnen

igår var sämst. billie var försvunnen och hittades inte trots lockrop runt flera kvarter och bedjande lappar i grannarnas postlådor. då hade hon varit borta i två dagar. jag grät som om jag var fem och hade förlorat ett gosedjur och förbannade den som hade tagit henne. sedan dök hon plötsligt upp ur en buske, alldeles sotig och med en lukt av bensin. helt oskadd. jag tog hem henne och hon åt för fem och sov sedan hela kvällen och nästan hela natten bredvid mig och på mig och nära mig.
så med det som kontrast kan man säga att idag är bäst. för idag gick jag in på en av mina favoritbloggar och såg att jag vunnit ett par solglasögon från TENOVERSIX. ett par solglasögon jag aldrig skulle ha råd att köpa. och vad gör det att sommaren är kort i finland och faktiskt snart slut för i år? jag har aldrig någonsin vunnit något i hela mitt liv och jag tänker att jag nog ska bära dessa solglasögon varje gång jag är nere för att påminna mig själv om att det alltid väntar något bra runt hörnet. det gäller bara att ha lite tålamod.
ps. kolla på den här söta instagram-videon där jag utnämns till vinnaren av tävlingen. smälter av accenten!

Inga kommentarer :