01 augusti, 2013

mina tatueringar

jag har ju skaffat några nya tatueringar sedan jag slutade blogga så jag tänkte att jag kunde göra en liten sammanställning över dem. jag har fyra tatueringar sammanlagt (hittills), men har tatuerats sex gånger. min allra första tatuering ser ut så här:
den är helt omöjlig att fotografera så att den ens ser någorlunda okej ut, men ni fattar grejen. det står "don't think twice, it's all right", vilket är en låt av bob dylan. jag var 19 år när jag skaffade den och jag hade knappt ens lyssnat på dylan då. som tur är så älskar jag honom nu så jag behöver inte gå runt och skämmas för texten. vad jag minns gjorde det inte särskilt ont att tatuera sig på överarmen, speciellt inte efter några minuter när nerverna släppt och man blivit van vid känslan av nålen.
min andra tatuering, som gjordes på vintern 2011, är nyckeln som ni ser till vänster. jag gick runt och hatade den i över ett år innan jag bestämde mig för att tatuera in rosetten ovanpå. samtidigt gjorde jag det matchande låset på andra armen. det gjorde fruktansvärt ont att tatuera låset och nyckeln. de är nämligen placerade rakt ovanpå ett ben och i en hel vecka efter sessionen såg mina armar ut som karl-alfreds. på grund av placeringen hade också färgen svårt att fastna så ungefär en månad senare var jag tvungen att fylla i dem igen. ouch.
på samma gång som jag fyllde i färgen på de två tatueringarna ovan gjorde jag också den här lilla. det är en bruten pil och jag gjorde den bara för att jag så gärna ville lämna studion med något nytt. så då blev det denna.

jag har ganska ambivalenta känslor för mina tatueringar. oftast tänker jag inte ens på dem, andra gånger önskar jag att jag inte hade några alls. det är väldigt sällan som jag faktiskt älskar dem, vilket kanske låter galet med tanke på att jag ska ha dem hela livet, men å andra sidan är det väldigt få saker som jag faktiskt ÄLSKAR på min kropp så kanske är det så här det ska vara. jag skulle aldrig komma på tanken på att ta bort dem i alla fall. i själva verket vill jag ha många fler tatueringar. min nästa är redan utformad och väntar bara på att jag ska spara ihop pengar för att kunna göra den.

4 kommentarer :

nädjä sa...

men dom e jättefin! väntar bara tills ja ha flytta hemifrån å kan la (mamma e anti. tycker ja ska betal hyro om ja skaffar tatuering nu haha)

Tattoo Inspo sa...

Hej!
Gör gärna ett inlägg om dina tattoos, givetvis länkas din blogg. Intresserad? :)
Puss. /Tattoo Inspo

https://sextoysonlinestore.com sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
https://sextoysonlinestore.com sa...

Most of the sex products and sex toys are available at Sex Shop Sextoysonlinestore.com  ❤