28 september, 2013

breaking sad

det här kommer att vara jag om två dagar. en total crysenberg.

på måndag morgon är det dags för sista avsnittet av breaking bad. jag önskar att jag kunde se det när det verkligen sänds, för god damnit om det inte är ett antiklimax att se något så pulshöjande en måndagsmorgon, men man tar det man får.
breaking bad är ungefär det enda jag har tänkt på den senaste veckan och jag har ingen att prata med det om! tack gode gud för internet. på internet har det knappt pratats om annat sedan säsongens början och jag har slaviskt följt med i diskussioner av både större (source not found) och mindre vikt (och det här och det här.)
det är alltså bara ett enda avsnitt kvar och eftersom programmet har ett typ felfritt track record så tror jag att det kommer att bli bra. det är ju inte som dexter precis där hela sista säsongen var ett jäkla kaos och det kändes som om alla gett upp. (på riktigt? vad var det som hände?) följaktligen var också säsongsfinalen riktigt pinsam och ovärdig (debraaaaaa).
men BB har hållit standarden hela vägen och även om man med stor sannolikhet kommer att känna besvikelse över slutet så tror jag att man med tiden kommer inse att den besvikelsen mest berodde på att serien tog slut, inte på hur den slutade.
anyways, är det bara jag som vill att walt ska överleva? det är knappast sannolikt att han gör det, men jag kan se honom framför mig som en gammal man, ensam i sin lilla stuga med alla de där miljonerna. den enda jag vill att ska överleva mer än walt är jesse. om han dör alltså...I can't. jag hoppas att han får leva och att han adopterar brock och att de lever lyckliga i alla sina dagar.
den enda som jag absolut vill se död är lydia (till och med mer än todd och rasistgänget). vet inte vad det är med den människan, men jag tål henne inte. kanske är det kamomillteet med stevia som gör det. 
nåväl, det finns inte mycket mer att göra än att vänta och se. och så kan man ju titta på jimmy fallons BB-parodi om man inte redan sett den, eller om man känner abstinens sedan förra veckans avsnitt:

2 kommentarer :

Chillin sa...

JAAA DÖD ÅT LYDIA :)
Det är trevligt att någon annan i Finland tittar på Breaking Bad. Mina vänner börjar bli trötta på att jag alltid tar upp det. Speciellt irriterade blir de på mina referenser till Gustavo Fring och Los Pollos Hermanos.

Vad gillar du förresten The Magicians? Läste just klart uppföljaren The Magician King.

Unknown sa...

lydia fick precis vad hon förtjänade i sista avsnittet. kunde inte ha tänkt mig ett bättre slut (varken för henne eller på serien).

har fastnat med läsandet lite. har kommit en tredjedel på väg ungefär och tycker hittills att den är rätt bra. 3.5/5 ungefär. man är nog lite potter-skadad tror jag, så allt som rör samma ämne jämför jag omedelbart med potter.