23 september, 2013

de olika jagen

vad är det här för en människa? jag känner knappt igen mig själv när jag ser på dessa bilder (vilket säkert till viss del beror på att jag vägde ca. 10 kg mer än vanligt och förlorade mina ansiktsdrag). det är konstigt hur snabbt man förändras. det här var jag för bara tre år sedan. då ville jag jobba på modetidning och flytta till USA. och så envisades jag med att ha långt hår trots att varken mitt hår eller min ansiktsform gillar det. och mascara visste jag tydligen inte vad det var.
det är intressant hur man hinner vara så många olika personer under sin livstid. jag känner att jag varit minst fem olika människor redan fast jag utåt sett bara varit ida hela tiden. jag undrar hur jag i framtiden kommer att se på den tid som jag går igenom just nu? jag hoppas att jag kan vara ännu en ny person då, den som jag inte varit ännu; den lyckliga ida.

Inga kommentarer :