28 oktober, 2013

kortlivade intressen

min dator har tyvärr börjat sjunga på sista versen. ibland stängs den av utan anledning, ibland vacklar ljudet, andra gånger låter den som en traktor, men så länge internet fungerar får den vara kvar. den har nog fortfarande lite liv kvar i sig. fast jag får eventuellt börja fundera på att spara ihop till en ny en så småningom...
denna veckas obsession (som ni kanske märkt byter jag intressen konstant - från matlagning, till filmer, till att spela gitarr, till fotografering, till böcker osv.) är skönhet. upptäckte denna blogg och har nu ändrat hela min uppfattning om ansiktsvård och skönhetsprodukter. caroline hirons är ett geni. sen kollar jag också på en massa make-up och skönhetsvideor på youtube. helst med lisa eldridge, pixiwoo eller a model recommends. får se hur länge intresset håller i sig. 2 veckor brukar vara max, men om det är tillräckligt intressant kan jag ibland uppehålla mig vid en sak i ett par månader.
nåväl, nu ska jag laga god mat och lägga på mysbelysning för att försöka glömma det trista vädret.

Inga kommentarer :