25 december, 2013

en brusig julafton

julafton firades i år hemma hos mamma och filip. billie fick såklart följa med och hon parkerade sig snart i julklappshögen.

ber om ursäkt för mörka och brusiga bilder. jag borde investera i ett bättre objektiv.

mamma hade kokat och stökat hela dagen och gjort en massa god mat.
 
överallt var det julpyntat och fint.

fanny bättrade på läppstiftet titt som tätt. 

under middagen och julklappsutdelningen var vi bara fem personer, för att sedan bli femton stycken lagom till kaffet.

jultårtan som serverades till kaffet. helvegansk! ångrar så att jag inte smakade en bit, men alltså...mättnaden visste inga gränser efter julmiddagen. 

mommo och morbror med fru.

vi körde på secret santa-metoden i år, eftersom vi är en rätt stor släkt. här öppnar henkka julklappen han fick från sin hemliga tomte, vilket råkade vara jag. 

mamma hade visserligen skött majoriteten av julpyntet, men filip hade minsann också varit med på ett hörn. haha.

mera julklappsöppnande.
 
tomppas julklapp skulle skruvas upp, vilket drog till sig en stor publik.

när alla presenter var öppnade och ingen orkade äta en enda bit till lassade vi in alla julklappar i axels bil och åkte hem. resten av kvällen/natten läste jag the hunger games (en present förstås) tills jag inte kunde hålla ögonen öppna längre. 
trots utebliven snö blev det alltså en mycket bra jul, den bästa på länge skulle jag nog säga, och jag är tacksam för alla mina julklappar och det faktum att jag har en så fin och bullrig släkt som det skulle vara så mycket tråkigare utan. hoppas ni också hade det fint igår och att ni får en fortsatt trevlig jul!

1 kommentar :

Creative Momone sa...

Så fint du skrivit och fotat, bilderna får ju vara lite gryniga, bra feelis!
Tack för en underbar julafton! <3