15 januari, 2014

en onsdagslista

en bild på dig som inte är så hemskt fördelaktig:
det här kan vara den roligaste bilden jag vet. jag och fanny cirka 2007.
en bild på dig som är mer fördelaktig: 
vad skulle du vilja lära dig?
ett extra språk. flytande! inte sådär halvdant som min franska och tyska (som jag dessutom blandar ihop nuförtiden så att det blir ett helt eget språk).

vilket var ditt bästa ämne i skolan? 
english of course. och modersmål, finska, historia och geografi.

kan du åka skateboard? 
kan rulla typ tio meter utan att ramla?

den bästa frukten är:
banan p.g.a dess mångsidighet.
och den bästa grönsaken:
körsbärstomater och morötter.
vad har du gjort idag:
haft ångest över min ekonomi och försökt få ihop det så att jag kan äta något utöver gröt varje dag fram till den 28:e. 

och igår:
läste, kollade om dark shadows, lagade mat, lyssnade på en varg söker sin pod. 

vad har du för framtidsplaner: 
att inte få ångest av frågan vad har du för framtidsplaner?
en bild från i somras:
fanny och havet.

vilken är din senaste googling:
'amy sedaris'.
vad står det i det senaste meddelandet du fick på Facebook: 
*slow clap*
'just leave the internet..' - av min syster


vad åt du till middag idag:
har inte ätit middag ännu, men det bli nog en fylld paprika tror jag.

vad köpte du senast?
kattsand. mycket spännande.

den bästa osten:
älskar halloumi och feta så mycket att jag dööör. önskar att jag kunde äta det. :(

och den bästa gröten:
vanlig hederlig havregrynsgröt. eller korngrynsgröt med saftsoppa som man fick i lågstadiet! 

är du en bra sambo:
jag skulle vara en usel sambo. jag hatar nämligen att bo med andra människor. jag är en sådan där jobbig rör-inte-mina-saker-typ. och så vill jag ha det tyst också och gå runt i underkläder när det är varmt.
det grövsta brottet du har begått är:
stal några små plastleksaker från den lokala mataffären en gång när jag var typ 11. för att jag ville ha dem.

en bild på förra årets bästa dag:
det här var en mysig dag vid släktingarnas villa. min födelsedag var också bra. och julafton.

Inga kommentarer :