07 april, 2014

Matlistan

Vad åt du senast? 
En apelsin till mellanmål.

Den sista måltiden, om du fick välja?
Margarita-pizza och en massa chokladglass till efterrätt (riktig gräddglass, inte gjord på havre eller annat trist). Då skulle jag dö lycklig (och med magont).

Bästa matstaden?
Ingen aning. Dit har jag nog inte varit ännu. Det skulle vara någon stad med massa veganställen så att man kunde välja beroende på vad man var sugen på.

Bästa restaurangmåltiden?
Det blir oftast fisk när jag äter ute, så lax då.

Bästa snackset?
Lösgodis. 

Vad orsakade förra bakfyllan? 
Jag har inte druckit alkohol på över ett och ett halvt år så...det minns jag inte.

Mat du älskar att ha hemma?
Pasta, vitlök, bananer, tonfisk, tomater.

Vad blir det till middag?
Tänkte laga tonfiskbaguette. Orkar inte koka något.

Mat du hatar?
Oliver. Ägg är obehagliga. Men så äter jag ju dem inte heller. Ogillar också champinjoner.


Om du bara fick äta en dessert för resten av ditt liv, vad skulle det vara?
Chokladmousse kanske. Något med choklad.

Typisk skollunch?
Potatis, sallad och knäckebröd. Min skola var skitdålig på vegemat.

Vad är det knäppaste i din kyl?
Har bara vanliga saker i min kyl. Tråkigt svar ju.

Och vad har du i grönsakslådan? 
Grönsallad, potatis, gurka, tomater, spenat, morötter.

Och ost?
Kan jag inte äta. Min största mat-sorg.

Bästa stället att handla mat?
Prisma är min favorit.

Mat som du önskar du vore allergisk mot?
Inget! Allergier är sämst.

Vem får äta från din tallrik?
Det är det aldrig någon som vill. Jag äter oftast tillsammans med köttätare och ingen av dem är särskilt intresserad av mina röror.

Inga kommentarer :