03 maj, 2014

Yoga, första försöket

Idag var jag på min första yogalektion. Jag har funderat på att börja ett bra tag, men det var först idag som jag vågade gå. Jag har både varit rädd för att inte orka, att vara för fysiskt svag och typ inte klara av en hel lektion, och för den sociala aspekten. Jag lider ju av mild-måttlig social fobi och det försvårar mitt liv på daglig basis. Värdelöst, ju.
Men det gick bra. Det var tungt och musklerna skakade och ibland glömde jag bort att andas, men jag klarade av alla övningarna och kände mig inte alls så himla svag. Jag kände mig ganska stark faktiskt! Och har man lite social fobi är ju yoga utmärkt, eftersom man enbart ska fokusera på sig själv och stänga ute alla andra.
När jag kom hem var jag trött i hela kroppen, men på ett behagligt sätt. När jag tränat andra saker har jag alltid kommit hem med andan i halsen och känt mig svimfärdig och illamående, men nu var jag helt lugn och mådde hur bra som helst. Yoga är alltså verkligen något jag ska fortsätta med. Någon som vill komma med?

1 kommentar :

Anonym sa...

Ja sku gärna kom på Yoga, men tyvärr e det ju lite långt borta:) Men annars tycker jag oxå precis som du att det är en trevlig form av träning. häls. Carola