10 september, 2014

Höstlista

Beskriv din höst med tre ord. Ny, varm, utmanande.
Vad är det bästa/sämsta med hösten? Det bästa är den klara luften, färgerna, inspirationen som väller in från ingenstans och känslan av pånyttfödelse. Det sämsta är att winter is coming.
Hur höstmyser du? Om jag hade ett badkar skulle jag bada typ varje kväll hela hösten och vintern, men istället får jag nöja mig med det ganska otillfredsställande alternativet fotbad. Tända ljus är också bra. Och musik.
Dina 3 bästa hösttips - alla kategorier? 1. Gå på promenader så mycket du bara orkar innan det blir för kallt. 2. Kör film/seriemaraton. 3. Hitta uttryck för kreativiteten. Jag är som allra mest kreativ på hösten och skriver, målar och spelar gärna gitarr extra mycket då.


Hur ser din höstoutfit ut? Jeans, stickat, boots.
Har skol/jobbstarten fört med sig några insikter? Det återstår att se. Är fortfarande sjukskriven. Det börjar kännas som om jag alltid varit det.
Vad har du på TO-DO listan just nu? Ringa samtal, eventuellt anmäla mig till någon kurs, laga lunch.
Några tips på hur man botar höstdeppigheten? Nej. Jag är den sista man ska fråga om sådant.
Vilka serier rekommenderar du att följa? Eller kanske någon sevärd film? The Great British Bake Off - det snällaste programmet som finns. Som balsam för själen. I filmväg rekommenderar jag Gone Girl som kommer på bio om några veckor.
Vilka bloggar frossar du i för tillfället? Into The Gloss.


Vad är den höstigaste maträtten? Soppor och allt som innehåller rotsaker.
Var hänger du helst under helgen? Hemma, såklart.
Har du någon inplanerad resa för den närmaste framtiden? Nej. *sad face*
Hur förbereder du dig för vintern? Förträng, förträng, förträng.

2 kommentarer :

Anonym sa...

vilka vackra bilder! kram!
/Amanda

Unknown sa...

tack amanda! tur att billie väckte mig tidigt imorse så jag fick föreviga dimman. kram!