01 november, 2014

Oktoberläsning

1. Om detta talar man endast med kaniner - Anna Höglund
2. Astronauten som inte fick landa - Bea Uusma Schyffert
3. Lotusfötter - Matilda Södergran
4. Going Out - Scarlett Thomas
5. Fånge i hundpalatset - Martina Haag
6. Nattbarn - Hanna Gustavsson
7. Introvert: Den tysta revolutionen - Linus Jonkman
8. Hey Dolly - Amanda Svensson
9. The Sorrows of Young Werther - Johann Wolfgang von Goethe
10. Not That Kind of Girl - Lena Dunham
11. Kunskapens frukt - Liv Strömquist
12. Det handlar om dig - Sandra Beijer

Utan att jag tänkt desto mer på det har jag lyckats läsa ett helt dussin böcker under oktober månad. Det hör inte till vanligheterna vill jag lova. Inte konstigt att mitt filmkollande har minskat på sistone. Jag önskar att jag orkade recensera böckerna, aber nein. Ni får söka hjälp från annat håll ifall ni vill ha utlåtanden. Om jag ska rekommendera bara en enda bok så blir det utan tvekan Liv Strömquists knivskarpa och superroliga Kunskapens frukt. Älskar den människan. Önskar att jag själv hade sådan klarsynthet och kunskap.

2 kommentarer :

Anonym sa...

skulle jättegärna höra vad du tyckte om sandra beijers bok???

Unknown sa...

Det var en gedigen bok. Man kände definitivt igen hennes språk från de texter man läst på hennes blogg. Själva storyn var inte superrevolutionerande, men den kändes äkta och som något som många säkert kan känna igen sig i. Den var lättläst och hade korta kapitel (oftast bara en halv sida), men trots det fick många känslor plats och det hann hända en hel del. Även om det här kanske inte är min absoluta favoritgenre så rycktes jag med och kände med huvudkaraktären. Gav den 3/5 på Goodreads, så klart godkänt.