22 januari, 2015

En lista om fem



5 saker jag brukar säga
- Rövhatt
- Jesus Christ on a cracker
- Nämen!
- Riiiiight
- Hoppsan (mest på dagis)

5 saker jag brukar tänka
- Fy fan, vad ful jag är
- Jag är värdelös
- Ska livet vara så här?
- Vad ska jag äta idag?
- Hur mår Billie?
(Ja, jag har mycket negativa tankemönster. Jag är medveten om det och jobbar på det.)

5 saker jag brukar drömma om nätterna
- Att mina tänder är lösa/går sönder/faller ut
- Att jag är på mitt gamla lågstadium och letar efter någon/gömmer mig för någon
- Att jag är på ett skepp/en båt (och blir jagad). Typ min vanligaste dröm.
- Att jag försöker fotografera något, men inget fastnar på bild
- Att jag blir jagad/skjuten på/hotad/knivhuggen
 (Ifall det inte var tydligt innan så gör drömmarna det helt klart att jag har saker att deala med.) 
5 saker väldigt få personer vet om mig
- Jag stal saker som barn. Klistermärken, små figurer, broscher. Sånt jag tyckte var fint.
- Jag hade inga kompisar förrän i lågstadiet för att jag var ett a-hole (true story!)
- Jag har aldrig varit kär i hela mitt liv
- När jag var liten trodde jag att jag hade magiska krafter och önskade saker dagligen
- Jag kan inte simma

5 saker jag älskar att göra
- Att somna nästan direkt när jag lägger mig ner i sängen
- Att springa sena sommarkvällar när ljuset har gett en så mycket energi att man inte kan sova
- Att se på film med Billie i famnen. Ibland vaknar hon till och jamar ljudlöst innan hon slocknar igen.
- Att gå i affärer med mamma och mommo
- Att sitta tyst i en båt och känna på vågorna medan man kör mot någon vacker plats

5 saker som jag vill ska hända innan året tar slut
- Jag vill åka utomlands. Helst till England. Allra helst sydkusten. Fast ärligt talat skulle jag åka vart som helst. Vill bara se något nytt.
- Påbörja något nytt. Något som leder framåt.
- Tapetsera om lägenheten och slippa de sönderrivna väggarna
- Se en till balettföreställning
- Skriva klart något


5 saker jag beställer utomlands
- Vad som helst som är veganskt. Är supermesig när det kommer till mat och vill bara äta kolhydratrik, mild, mesig mat. Jämt.

5 saker jag saknar i min garderob
- En jumpsuit i jeans
- Svarta högmidjade cigarettbyxor
- En högmidjad kjol med knappar framtill
- En lång, tunn vårjacka i någon kul färg
- Ett par bruna ankelboots

5 saker som doftar underbart
- Garage. Mmm, bensin.
- Skogen
- Havet
- Billies lilla babyhuvud
- Rosenvatten

5 saker jag vill bli bättre på
- Att vara med andra
- Inte vara så hård mot mig själv
- Att göra mer kreativa saker
- Att säga min åsikt och inte vara rädd för att blir utskrattad
- Att fatta beslut

5 saker jag skrattar åt
- Kristen Wiigs karaktär Dooneese i SNL
- Axels konstanta sarkasm och bitterhet
- Alla gulliga saker som barnen på dagis kläcker ur sig
- Billie när hon gör kullerbyttor

5 saker som gör mig till mig
- Att jag alltid härmar röster/läten när jag berättar om något. Ibland måste jag visa med rörelser också.
- Att jag har en låttext till hands för varje tillfälle och om det inte finns en redan så hittar jag på en egen
- Att jag är öppen med hur jag mår och vad jag gått igenom
- Att jag bryr mig noll om att uppfattas som cool etc. Är superflamsig och nördig och helt ok med det.
- Att jag ofta sitter med ett ben i luften eller gör någon annan stretchig pose när jag umgås med folk (yoga 24/7!)

Inga kommentarer :