07 februari, 2015

En bokenkät

Läser just nu: Pygmalion av Shaw + ska precis slå upp pärmarna på Vad jag gjorde en höst av Jenny Björklund.
Borde eller skulle vilja läsa just nu: Alltså det släpps sååå många bra böcker i år, you guys! Kommer kanske för första gången i mitt liv ruinera mig på böcker. Några exempel: Get in Trouble av Kelly Link, The Poser av Jacob Rubin, Binary Star av Sarah Gerard, I Am Radar av Reif Larsen, Hall of Small Mammals av Thomas Pierce, Almost Famous Women av Megan Mayhew Bergman och så vidare forever.
Bok eller annan kulturupplevelse jag mest ser fram emot i vår: Se ovan. Ser också fram emot filmatiseringarna av Gillian Flynns Dark Places, Emma Donoghues Room och sista delen av Hunger Games.
Senast fådda bok: Det var så länge sedan så jag minns faktiskt inte. Kanske The Goldfinch av Donna Tartt?
Antal biblioteksböcker hemlånade: Fyra stycken (varav en är utläst); Vill ha dig så illa, Ett liv för lite, Born Weird och så redan nämnda Vad jag gjorde en höst. Försöker att inte låna för många på en gång för jag blir bara besviken när jag måste lämna tillbaka dem olästa.
När läste du senast en diktsamling? Yowza. Läser ju i princip aldrig dikter. Men ifjol nån gång läste jag Matilda Södergrans nyaste. Så. 
En bra bok att ge bort: Den här, till exempel. Men det beror ju på mottagaren förstås.
Så här håller jag koll på vad jag läst: Goodreads + min lista här i vänsterspalten.
Den tjockaste bok jag läst: Det måste vara Jonathan Strange and Mr. Norrell. Pocketversionen är 1006 sidor lång, den inbundna 1024. Så värt det. Älskade den. 

Inga kommentarer :