18 maj, 2015

Tre saker att skratta åt

Humöret och piggheten börjar sakta återvända, men det känns ganska prekärt. Som om det kan rasa ihop när som helst. Jag tror inte ni förstår hur trött jag har varit. Jag har sovit och sovit och sovit, men inte känt mig ett dugg utvilad. Benen har rört sig genom kvicksand och huvudet släpat efter med flera meter. Jag vill aldrig vara så trött igen. De negativa tankarna har brottat ner mig och slagit mig med all sin kraft. Som om det inte fanns tillräckligt med självhat redan.
Hur som helst, något som hjälpt en aning, speciellt nu när jag börjat må bättre, är humor. Här är tre saker jag har skrattat åt:


Jimmy Fallon intervjuar Khaleesi från GoT. 
"Remind me again, what is your real name?"
"Karen."


Running Wilde är en serie skapad av Mitch Hurwitz (of Arrested Development fame) som förtjänar sååå mycket mer uppmärksamhet än den fått. Så jävla rolig. Det finns tyvärr bara en säsong och det verkar inte finnas några planer på en fortsättning, men åtminstone får man njuta av 13 avsnitt av pure comedy gold och stilla lite av sin AD-längtan. (Låt er inte luras av den ljumma, klyschiga trailern - det är mycket bättre än så!)


En annan serie jag sett på de senaste dagarna är The Comeback. Jag slukade de båda säsongerna på två dagar och är nu lite ledsen över att det inte finns mer att se. The Comeback är en superhyllad komediserie med Lisa Kudrow i huvudrollen som åldrad skådespelare som försöker återta sin roll i Hollywood. Om det finns någon serie som kan beskrivas som cringe comedy så är det denna. Det är obekvämt, naivt, självupptaget, naket och hysteriskt roligt. Lisa Kudrow är min nya hjälte.

Inga kommentarer :