24 augusti, 2015

You wrote your number on my hand but it came off in the rain

I vilket väder läser du helst en bok?
Vädret spelar inte så stor roll, eftersom jag alltid läser inomhus. Men jag vill gärna kunna ligga under täcket utan att det blir för varmt så tidig höst är väl alldeles lagom.

Föredrar du kontinental (snöfri, grå, plusgrader) eller nordisk (snöig, vit, minusgrader) vinter?
Kontinental. Varje vinter drömmer jag om att en dag slippa den helt. Den finska vintern passar inte någon som inte håller på med vintersport, fryser väldigt lätt och hatar känslan av narig hud.

Hur ser det perfekta höstvädret ut enligt dig?
Dimmiga morgnar och friska, krispiga och soliga förmiddagar. Det ska vara lagom svalt för att kunna ha jacka, men inte så kallt att man behöver vantar.

Vilket väder är bäst för studier/jobb?
Nu när jag jobbar på dagis så är det bästa vädret lagom varmt och regnfritt. Ser inte fram emot den långa, långa timmen av huttrande och frusna fingrar och tår som man får utstå under vintern.
 
Vad är den högsta temperaturen du vistats i en längre tid och hur var det?
2010 spenderade jag två veckor i sydvästra Florida. Det var 40 grader varmt och fuktigt varje dag och alla rörelser var 50% tyngre att genomföra.

Påverkar vädret dig känslomässigt?
Jag är ju inte så uppmärksam på vädret, men jo, det påverkar mig nog. Speciellt hetta har jag svårt för och blir ofta irriterad och på dåligt humör om det är 30+ och kvavt.

Om du fick bestämma maxgränsen för minusgrader under vintern, var skulle din gräns gå?
Om jag fick bestämma skulle det aldrig vara minusgrader, men jag säger väl -10 då.
 
Vad gör du en regning sommardag?
Läser, tittar på technicolor-film, bakar, lagar mat.

Vilken är den lägsta temperaturen du kan tänka dig att ta en "skön promenad" i?
Jag har tvingat mig ut på en och annan promenad i kyligt väder, men vid -20 går nog gränsen.
 
Var spenderar du hellre en dag - Arktis eller Sahara?
När jag försöker visualisera det kan jag inte ens se mig själv i ökenmiljö. Jag tror eventuellt att min hud skulle falla av om jag befann mig där. Motvilligt får jag nog säga Arktis - men då vill jag ha specialkläder och att det ska vara vindstilla.

Inga kommentarer :