26 februari, 2016

Fredagslista


NÄR GRÄT DU SENAST OCH VARFÖR?
Det var nog när jag såg Warrior för typ en vecka sedan. Gråter inte jätteofta, men om jag gör det är det nästan alltid till en film. Men bara om jag ser den hemma. Aldrig någonsin på bio. Mitt eget liv slutade jag gråta över för flera år sedan. Finns ingen mening med det.
TRE SAKER DU AVSKYR:
1. Gnällighet - folk som alltid har lite ont i foten eller ett skärsår som svider eller suckar över att det regnar. Såna som tror att allting bara drabbar dem. 
2. Byråkrati
3. Småsinthet
HUR VAR DU I SKOLAN?
Jag hade det ganska lätt i skolan. Jag hade inga större problem i något ämne och det enda jag verkligen avskydde var gympan. Speciellt lagsport. Fy. fan. Fram tills åttan ungefär var jag superduktig och det var väldigt viktigt för mig att få bra betyg. Sedan slog det mig hur meningslöst det är med betyg och orkade inte bry mig lika mycket längre. Jag var helt beroende av min bästa kompis och hängde efter henne överallt. I klassrummet var jag nog rätt osynlig och om jag svarade fel på en fråga kändes det som om jorden gick under.
VAD BLIR DU STRESSAD AV?
Commitments. Alltså ett spikat schema. Måste känna mig fri med min tid annars får jag ångest och ont i magen. Högljudda ställen där ingen hör vad jag säger. Konfrontationer. Människor som stirrar på en med tom blick medan man pratar och bara väntar på att få ta över samtalet igen. 
TRE SAKER DU ÄLSKAR:
1. När maten nästan är klar och solen lyser in genom köksfönstret och så kommer precis rätt låt på i hörlurarna och man kan vartenda ord.
2. Kombinationen pasta och nytt avsnitt av Broad City.
3. Att få brev.
HUR TROR DU ATT ANDRA UPPFATTAR DIG?
Tystlåten, konstig, svår, undvikande, noggrann, försiktig.
HUR UPPFATTAR DU DIG SJÄLV?
Flamsig. Har lätt för att skratta. Lättkränkt. Rädd för att göra bort mig. Osäker. Har svårt att fatta beslut. Effektiv. Rationell.
EN SITUATION SOM DU TYCKER ÄR JOBBIG / PINSAM:
När man sitter och umgås i grupp och så plötsligt går alla iväg för att röka (till exempel) och man lämnar kvar med någon man inte känner särskilt väl och måste komma på något att prata om.
NÄR KÄNNER DU DIG SOM VACKRAST?
Med rött läppstift och nyfärgat hår.
VAD SKRATTADE DU SENAST ÅT?
Det var nog åt något i Girls. Kollar igenom alla avsnitt igen. Skrattade också åt Billie igår som desperat försökte hoppa upp i ansiktet på mig medan jag gjorde yoga.
NÅGOT DU FUNDERAT MYCKET ÖVER? 
Jag är en dagdrömmare, inte en funderare. 
TRE SAKER DU ÄR RÄDD FÖR:
1. Hösten. Specifikt hösten som kommer.
2. Att ingen tycker om mig.
3. Att jag ska börja må dåligt igen.
ETT YRKE DU TROR DU SKULLE VARA DÅLIG PÅ:
Något stelt med hierarkier där man bara blir sedd för sina prestationer.
SLUTLIGEN, ETT YRKE DU TROR ATT DU SKULLE VARA BRA PÅ:
Något som kräver organisation, precision och som jag kan arbeta med ensam. Typ översättare. Är också en mycket bra dagistant.

Inga kommentarer :