10 april, 2017

Efter regn och så vidare

Det är måndag, det regnar, jag har ont i en tand och märkliga utslag på kinderna. Inte den bästa dagen med andra ord. Är livrädd för tandläkare och börjar smått kallsvettas bara av tanken på att behöva gå dit. Har köpt ny tandborste, sköljer med bakteriedödande medel, äter burana och hoppas på det bästa. Men om det inte blir bättre om ett par dagar får jag bara bita ihop (lol) och ringa det där samtalet. Soleksemen (eller vad det nu är) är nog ett resultat av de soliga promenaderna jag tagit den senaste veckan. Har inte hunnit skaffa något solskydd ännu eftersom det är en så invecklad process, men märker att jag inte kan vara utan det. Har blivit allergisk mot kemikaliska solskydd och måste därför hitta ett naturligt ett som uppfyller mina femtioelva kriterier. Om någon har ett tips på ett naturligt solskydd med minst SPF 30 som inte gör en vit som ett spöke - hör av er! 
Denna vecka ska jag jobba åtminstone två dagar, kolla på Masterchef, fortsätta yoga lika flitigt som jag gjort på sistone och försöka läsa ut boken jag håller på med just nu. En alldeles vanlig och lagom vecka, med andra ord. Är så glad att jag har mitt vikariejobb som tillåter mig att arbeta bara precis så mycket jag orkar. Behöver verkligen de där lediga dagarna mitt i veckan då och då för att vila och bara vara.

Ps. Jag fick äntligen möjligheten att se Dancer, dokumentären om Sergei Polunin, för ett tag sedan. Den var precis lika bra som jag förväntat mig! Finns på Netflix för den intresserade.


Inga kommentarer :