06 juni, 2017

Instabilt

V: I ett provrum i Kokkola dit jag var med brorsan förra veckan // H: En klassisk toalettselfie från i fredags när syrran hade examensfest och jag mådde ca. 150% bättre än nu

Har legat hemma sedan i söndags och bara sett på tv-serier och sovit i princip. Har haft ont i magen och känt mig både yr och illamående (min värsta känsla). Det är inte särskilt ofta det händer nuförtiden, så de få gångerna jag drabbas golvas jag på ett helt annat sätt än jag gjorde för några år sedan. Idag har det dock varit lite bättre och imorgon har jag tänkt orka mig tillbaka till jobbet. Skulle helst av allt vilja stanna hemma hela veckan, men vet att det är värdelöst för mitt psyke. Märker att jag blir gradvis på sämre och sämre humör ju längre jag ligger hemma. Det är lite skrämmande att se hur snabbt jag glider tillbaka i mina negativa tankemönster om jag bara är ensam tillräckligt länge. Måste verkligen aktivt jobba på att tvinga mig ut ur den kokongen, vilket är lättare sagt än gjort, för den är också väldigt bekant och trygg på ett sätt. 
På tal om något helt annat så älskar jag Marika Hackmans nya album I'm Not Your Man. Melodier är alltid det som får mig på fall och Hackmans melodier är precis den typen jag älskar. De är melankoliska och vackra och ekar i flera fall av Nirvana, vilket jag såklart inte kan motstå. Blir aldrig trött på Nirvana.


Round We Go

Boyfriend

Inga kommentarer :