11 juli, 2017

Sommarplaner


1. Vad läser du på stranden eller i parken?
Fick syn på Paula Hawkins nya när jag var inne på bokhandeln i Vasa och ångrar att jag inte köpte den. Hade varit den perfekta sommarläsningen. Skulle dock inte läsa på stranden eller i parken, det är för distraherande.
2. Blir det något festivalbesök?

Yes! Jag och kusinerna ska på Kaisafest och se Red Hot Chili Peppers. Är beyond peppad!
3. Vilken serie maratonar du under regniga dagar?

Just nu kollar jag lite halvhjärtat på gamla avsnitt av SNL, eftersom jag redan sett mina favoritserier så många gånger om och inte orkar ta mig an något nytt. Kollar hur som helst hellre på film än serier just nu.
4. Vems sommarprat lyssnar du på?

Lyssnar inte så flitigt på sommarprat måste jag erkänna. Det enda jag hört i år är Ellens och risken är stor att det blir det enda.
5. Ser du fram emot någon film på bio?
Baby Driver!

6. Vilka band & artister utgör sommarens soundtrack?

Marika Hackman.
7. Vilken tidskrift tar du med dig till villan?

Har ingen villa. :( Skulle nog ta med mig en massa glossiga magasin + några med mycket korsord.
8. Ska du besöka någon sommarteater?

Inte mig veterligen.
9. Kan du tipsa om något evenemang i din hemort?

Jakobs Dagar kör igång nu på helgen och håller på i en vecka. Jag ska se Linnea Henriksson, gå på Jeppis Summer Jam i parken och kanske något annat också. Det ordnas till exempel grillbuffé på Rosenlund, konstutställningar, loppis, bokbytardagar, mattorg, guidade rundturer på olika museer, gatubandy, beachvolley och en massa olika konserter och uppträdanden. Fullt upp!

Inga kommentarer :