19 november, 2017

Vad-listan

Vad gör du just nu? 
Tar en paus från att skriva, funderar på hur jag ska orka gå till affären och handla mat till imorgon.

Vad skrämmer dig?
Allt jag vill göra men inte vågar.

Vad peppar dig?
Uppmuntran från andra, att ha saker att se fram emot, att upptäcka ny musik, när någon annan är lika peppad på något som man själv är.

Vad vill du ha som huvudsyssla om fem år?
Drömmen vore ju att bli författare (borde alltså sluta fylla i listor och skriva i stället).

Vad får dig att gråta?
Gråter sällan förutom när jag har PMS, och då gråter jag åt allt som är det minsta sorgligt eller jobbigt.
 
Vad är det sista du tänker på innan du somnar?
Ingenting eller sådant som hänt för länge sedan och inte längre spelar någon roll. 

Vad måste du ha hemma i matväg?
Bananer, spenat, havremjölk, havregrädde, tomater, tomatkross, vitlök, mandariner, pasta, havregryn. 

Vad läser du just nu?
Läste ut Julie Otsukas Vi kom över havet igår (fyra stjärnor!) och började genast efteråt med klassikern Godmorgon, midnatt! av Jean Rhys. Två mycket olika böcker.

Vad är skönt?
Att ligga med benen uppefter väggen, att få somna när man är riktigt trött, att bli klar med något tråkigt eller jobbigt, att spola kallvatten över handlederna när man är varm. 

Vad gör du när du är arg?
Jag blir nästan aldrig arg, snarare ledsen/irriterad/sårad. Det känns lite som att de som lätt blir arga också är tävlingsmänniskor och jag har ingen tävlingsinstinkt. Jag bryr mig aldrig om att vinna.

Vad är din vanligaste hälsningsfras på sms?
Hej, Hei, Yello.

Vad är du avundsjuk på?
Folk som alltid kommer på något att säga i alla sociala sammanhang.

Vad brukar folk kalla dig?
Ida, Tweedzy, Weedz, täti, hördu.

Vad är det viktigaste som finns?
Att inte ta någon för given.

Vad är ingredienserna för en bra utekväll?
Den bästa utekvällen är den man skippar för att istället stanna hemma och se på en bra film och äta godis.

Vad är det gulligaste som finns?
Barn som precis har vaknat och bara vill vara i ens famn, Billie när hon lägger sig uppefter ansiktet på en som en varm lite dunboll.

Vad såg du senast på en scen?
Jag såg Ted och Kaj prata om sin senaste bok på bibban tidigare i veckan.

Vad vill du rekommendera?
Ingrid Goes West:


Och de här låtarna:
The Babe Rainbow - Love Forever

Miya Folick - I Got Drunk

Inga kommentarer :