18 augusti, 2009

screw you posten

efter att ha skrivit mitt förra inlägg skickade jag ett panikartat meddelande till camilla som rådde mig att ringa urban outfitters och fråga hur jag skulle göra. så det gjorde jag. fick prata med en trevlig irländare som efter många om och men kom fram till att jag borde ringa posten istället. på posten var de inte lika trevliga. och dålig engelska kunde de också. mannen jag pratade med sa att mitt paket inte fanns hos dem fast de 5 minuter innan sagt tvärtemot på urban. waddap? jag blev så jäkla irriterad så efter att lilla j vaknat släpade jag med honom till postkontoret för att prata med dem direkt. naturligtvis kunde damen där inte ett ord engelska och när jag till slut fått fram vad jag ville, så visade det sig att jag gått dit i onödan. de hade inte mitt paket där. allt det här tog ungefär 2 timmar (tack vare telefonköer, missförstånd, konstiga koder och rödljus) och jag var typ helt förtvivlad när jag kom hem från posten. jag berättade för camilla vad som hänt och hon ringde posten själv. efter två minuter hade hon övertalat dem att komma förbi med mitt paket imorgon. slutsats 1. jag borde öva på min övertalningsförmåga, 2. jag måste lära mig tyska snabbt.

3 kommentarer :

sofia sa...

heja ida!!

Unknown sa...

hahaha!

Anonym sa...

" jag måste lära mig tyska snabbt" .

Ja...det kan vara livsräddande ...jag hadde samma "epiphany" efter mina första veckor som utbyttesstudent i Bonn. Tyskarna borde man inte leka med ;).

Förresten....jag hittade din blog bara nyss och måste säga att den är väldigt underhållande både som prosa och som visuellt innehål :)