24 september, 2008

the dream is over

för varje dag som går blir jag mer och mer sugen på att resa. på riktigt, bryter snart ihop! sitter och förvärrar saken med flit genom att läsa folks resedagböcker. men snart, om 8 månader faktiskt, får jag också ge mig iväg. äntligen! då åker linnéa och jag på interrail genom europa. det kommer att bli så himla roligt! (jag vet att man inte ska säga så för då "jinxar" man det, men det finns inte en chans att det kan bli tråkigt så jag tar risken.) en månad on the road. efter det hoppas jag på mera vistelser utomlands. planerar nämligen inte på att söka till någon skola i finland. england är troligast, allt annat känns för avlägset och otroligt...men vem vet?

-

läste just ut "ett ufo gör entré". den var rätt bra faktiskt. om jag får smälta den några dagar kan jag kanske säga att den var otroligt bra till och med. har precis börjat läsa "alkemisten". känns lite som om man måste läsa den. och 43 miljoner människor i 156 länder kan väl inte ha fel? eller? nu ska jag läsa lite mera om lyckliga flickor som flyttat till barcelona och drömma tillbaks till då jag själv gick på gatorna där, och hur varmt och fint allt var.

Inga kommentarer :