15 oktober, 2008

heroine

nu är det höstlov hörni! vad gjorde jag för att fira det då? jo, jag gick och lånade fyra nya böcker på bibban. hahaha. jag är en jävla nörd ändå. inte blir det bättre av att en av böckerna jag lånade är "jane eyre". tjock som helvete. (har lånat den förr också och inte kommit igenom den. men då var den visserligen på engelska, så kanske jag orkar den här gången...) lånade också "ett öga rött", "of mice and men" (fucking steinbeck alltså. fyfan. hatar ju egentligen honom, men man måste ju läsa den boken!) och så en random bok av johanna nilsson. har inte läst något av henne förut så det börjar väl bli dags nu. slapp hem tidigare från skolan idag förresten. så himla skönt att få vara ensam en stund innan syskonen kommer hem och ska ha smörgåsar och glass och musiken börjar dunka och tv:n skriker och alla bråkar. istället får jag sitta här och lyssna på foals hur högt jag vill! dom är den här veckans musik-obsession. så jäkla bra!

balloons (demoversionen är såååå mycket bättre!)



astronauts and all (obviously inte en officiell video)

Inga kommentarer :