27 februari, 2009

sonic youth

dom ringde från mitt potentiella sommarjobb idag. jag var helt säker på att få höra ett "grattis, jobbet är ditt" - men istället fick jag tid på måndag för en intervju. pain! nu kommer jag att tänka på det hela helgen. på tal om helgen så åker jag till jakobstad imorgon. är bara där över dagen men i allafall skönt med lite omväxling. ikväll blir det spelkväll hos j. förnyade mitt boklager idag också efter besöket på bibban: tillsammans är man mindre ensam och the great gatsby ska båda läsas efter twilight som är mitt nuvarande projekt.

3 kommentarer :

Anonym sa...

Tillsammans är man mindre ensam gillade jag, den var mysig. Man ska inte vänta sig att den ska ha enorm tyngd - då blir man nog besviken - utan det här är snarare en bok för mysläsning.

Twilight läste jag för drygt ett år sedan och hade väldigt, väldigt svårt för den. Jag har insett att som kvinna under 40 ska man tydligen älska den här boken, men jag blev bara enormt irriterad på Meyers torftiga språk. Dessutom tyckte jag att könsrollerna var av den där sorten som får mig att drömma mardrömmar... Till saken hör säkert också att jag inte alls kunde identifiera mig med Bella, för Edward beskrivs som just en sån typ som jag själv aldrig skulle bli ens attraherad av. Kall hy och perfektion - yuck!

Unknown sa...

haha, hur lite jag än vill erkänna det så älskar jag böcker som twilight. jag försöker variera mig och läsa lite klassiker och så men fantasy är grejer det! jag kommer att spendera många timmar med twilight-serien :)

Anonym sa...

Nu måste jag förtydliga för att inte framstå som onödigt mycketlitteratursnobb: jag tycker om fantasy. Jag tycker inte om all fantasy (som jag har läst, finns dessutom väldigt mycket som jag inte har läst och alltså inte ska uttala mig om), men det finns väldigt mycket i genren som jag tycker väldigt mycket om. Harry Potter, t.ex, men också Sagan om ringen, Katherine Kerrs Deverry-böcker (iaf de fyra första), Philip Pullmans trilogi om den mörka materian samt Lene Kaaberböls respektive serier om Katriona och Dina.
Men just Stephenie Meyers skapelse kan jag som sagt inte alls med.