10 mars, 2011

missförstånd
















det här har jag sysslat med på jobbet idag - bordsdekorationer!


idag har varit en dag av missförstånd. det hela började igår när jag fick låna en cykel från after eight för att snabbare kunna ta mig till en arbetsintervju. jag tog hem cykeln, ställde den utanför min port och låste den. i morse när jag skulle iväg på intervjun var cykeln borta. jag var helt säker på att någon jävel hade stulit den. jag förbannade stadsbor och städer och tänkte att sånt här händer aldrig i korsnäs. när jag väl kom till jobbet efter intervjun (som gick bra by the way) så fick jag veta att någon hade ringt dit och rapporterat att de hade sett en av after eights cyklar i stan. både personen som ringde och den som tog emot samtalet var uppenbarligen omedvetna om att jag hade lånat cykeln. de trodde att den hade blivit stulen. så en av after eights medarbetare hade skickats ut för att hämta tillbaka cykeln. tala om missförstånd! jag är glad att cykeln inte blev stulen på riktigt i allafall.

Inga kommentarer :